Hey derude

Vi har lavet denne blog for at få mulighed for at dele vores livssyn og vores synspunkter med dig og alle andre.
Derfor er siden et genialt redskab til at få afløb for sine tanker, holdninger og ideer. Vi benytter os af denne mulighed og håber at du vil gøre det samme.

Søren & Frederik


mandag den 23. maj 2011

The Anarchist Cookbook

Jeg tænker tit over, hvad jeg egentlig ville gøre, hvis jeg en dag kommer til at skulle forholde mig til et samfund i kaos. Jeg har alt min overlevelsesviden fra National Geographic og Discovery Channel, og ærligt talt, det kommer jeg nok ikke så langt med.
Forleden snakkede jeg med et par homies nede i shoppen, hvor mig og drengene bliver tusset. Min ven fortalte mig om en meget omdiskuteret og kontroversiel bog, som hedder The Anarchist Cookbook, 1971 af William Powell. Jeg blev selvfølgelig nød til at tjekke bogen ud, og jeg var mildest talt overrasket over hvad jeg fandt ud af.


Billede af den originale version af The Anarchist Cookbook fra 1971. Bogen blev genudgivet i opdateret, og censureret, version i 2001.


Regeringer i mange lande fordømmer og har ulovliggjort bogen, som handler om, hvordan man kan undgå systemet, og klare sig i en grad, så man kan gøre lige præcis hvad fanden man vil ,og samtidig yde en rimelig modstand, hvis nødvendigt. Sabotage, omgåelse af overvågning, våbenfremstilling, kampteknik, overlevelsesmetode og selvforsyning er nogle af de ting, som bogen instruerer læseren i at kunne. Derfor er bogen, ifølge magthavende i de lande hvor bogen er forbudt, en inspirationskilde til potentielle "teorrister" (folk, som er uenige med magthavnede).

Det synes jeg er mærkeligt. Hvordan kan dem, som selv bruger håndgranater gøre det ulovligt for alle andre at bruge dem, eller i det mindste vide, hvordan og hvad de er lavet af. Hvordan kan man gøre forbyde folk overhovedet at læse om det. Er det ikke at skjule sandheden om sig selv og sine metoder? Det samme er tilfældet med, stort set, alle de andre grundlag som bogen også er ulovliggjort på grund af- Sjovt nok. Hvordan kan man finde sig i at blive underlagt staten på den måde. At blive ført bag lyset og benægtet sandheden på den måde. Så åbenlyst!!

Hvis man køber The Anarchist Cookbook kan man nemt ende i problemer. Der er mange eksempler på, at folk er blevet overvåget og anklaget for terroisme efter at have købt bogen. Hallo, hvad sker der??? Hvor farlig kan en bog fra 1971 være? Sandheden er, at bogen gør en i stand til at klare sig selv uafhængigt af staten. Du bliver instrueret i at overleve i The Concrete Jungle. Det er vor tids Junglelov! Overlevelsesguide til en verden, hvor man ikke lader andre end sig selv træffe sine belutninger og levemåde, og derfor en trussel mod alt det staten stræber efter at kunne gøre for dig.


Tidligere er blandt andet en britisk dreng på 17 år blev i 2007 andholdt for mistanke om terrorplaner efter at have købt bogen. Han var sjovt nok Muslim. Han blev senere frifundet for alle andklager i 2008


Jeg mener ikke at alle burde gå i oprør for egen skyld og bare gøre lige præcis hvad der passer dem, det får vi som samfund intet godt ud af. Men jeg synes det er tankevækkende når jeg ser, hvordan jeg kun kan blive informeret om det som nogen andre synes jeg skal informeres om, og ikke andet. Der er censur på mit liv- Og dit liv!

Tænk over det, og husk at kun din egen virkelighed er den rigtige. Ingen kan fortælle dig, hvordan du skal leve. Opskriften på det perfekte liv for dig er ikke den samme som for mig. Derfor kan jeg naturligvis ikke tillade mig at fortælle dig, hvordan du skal leve dit liv, og du kan helt sikkert heller ikke fortælle mig, hvordan jeg skal leve mit. Tænk over det når politikere sender os i uddannelse, i job, i krig, i fængsel og til sidst i graven!
 
Jeg har selvfølgelig ikke selv læst bogen!!!
- Jeg er dog sikker på at du kan finde den som download på nettet, hvis du leder grundigt nok;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar